Het mooie weer komt eraan en onze voeten mogen weer gezien worden. Na een lange winterslaap is het weer tijd je voeten eens grondig onder handen te nemen. Maak ze zacht en glad, neem een voetmassage en neem je nagels onder handen. Na dit voetverwen moment, kan je je voeten snel weer in open sandaaltjes steken. 

Zacht en glad
– neem een voetenbadje met een voetbruistablet van ongeveer 10 minuten.
– droog je voeten goed af
– verwijder eeltplekken met een eeltvijl of een puimsteentje
– masseer een vochtinbrengende voetcreme in om je huid lekker soepel te maken

Nagels
– duw je nagelriemen voorzichtig terug met een bokkenpootje en breng verzorgende nagelriemolie of crème aan
– knip je nagels recht af, houd de hoeken recht om ingroeien van de nagels te voorkomen
– vijl je nagels glad

Nagellak
– zet teenspreiders of stukjes watten tussen je tenen
– zet een laagje basiscoat zodat je nagels niet verkleuren
– breng 2 dunne laagjes gekleurde lak aan
– breng een transparante topcoat aan om te zorgen dat de nagellak langer mooi blijft

Voet oppepper
Bij warm weer heb je sneller last van vermoeide voeten. Dat komt door stuwing van de bloedvaten. Met een wisselbadje van koud en lauwwarm water fris je je voeten op. Het stimuleert ook de bloedsomloop. Er zijn ook verschillende crèmes en sprays om je voeten te verkoelen.

Voet massage
Elke dag moeten onze voeten ons gewicht dragen. Onze schoenen zijn ook niet altijd het beste voor onze voeten. Daarbij besteden we in het algemeen minder aandacht aan onze voeten dan ze verdienen…
Met een voetmassage kan je de voeten bevrijden van de dagelijkse spanning, hen weer energie geven en daarmee je lichaam en geest te ontspannen. Via drukpunten op de voetzolen, kan het lichaam op een positieve manier beinvloedt worden. Drukpunt voetmassage veroorzaakt ook positieve effecten op uw lichaam en bevrijdt van spanning. Voor een voetmassage kan je naar een praktijk gaan, maar zelfs kan je na bovenstaande behandeling ook je voeten masseren met een lekkere crème.

FRISSE VOETEN TIPS
1. Draag leren schoenen
2. Wissel regelmatig van schoenen, zodat ze de tijd hebben om te drogen.
3. Loop zoveel mogelijk op blote voeten
4. Draag katoenen of wollen sokken
5. Neem regelmatig voetbaden
6 Neem regelmatig wisselbaden
7. Gebruik voetendeoderant of absorberende poeders

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.